22 aprilie 2009

Hobo stove (sobiță)

Mai demult am văzut pe youtube la un tip din Anglia o sobiță pe care și-a făcut-o singur dintr-un termos. Neavând ce face astăzi și fiind un pic stresat de niște probleme personale, m-am gândit să îmi iau gândul de la ele și să încerc să fac și eu o sobiță. Iată ce a ieșit.

Și testul.
   

UPDATE 23.04.2009 
După ce am mai urmărit o dată filmulețul lui Sean The Silver Fox de pe youtube, am văzut unde am greșit și am făcut modificările necesare. De fapt sunt completări. După modificări 300ml de apă (pentru o supă) au dat în clocot după 8 minute și asta fără capac. Dacă pun capac o să fiarbă și mai repede. Am să filmez și am să urc pe youtube imediat ce-mi permite timpul. Sunt extrem de încântat de rezultat. Chiar și fratele meu a fost surprins :D

Alex

3 comentarii:

  1. Chiar mi-a placut sa privesc cele 2 filmulete.
    Nu consider ca e elocvent in cit timp fierbe apa, la aceasta sobita, deoarece: ori esti la iarba verde si vrei sa te joci cu jucaria, ori esti intr-o situatie de criza. Daca esti la iarba verde e clar ca nu conteza timpul, iar daca esti intr-o situatie de criza, apa doar o incalzesti suficient de tare sa te incalzeasca respectiva bautura. Daca consumi "X" combustibil sa aduci apa la 1 grad sub pragul de fierbere, vei consuma cel putin "10X" combustibil pt. acel grad buclucas in plus. De ce? Pt. ca-i schimbi starea de agregare. Ori aceasta operatiune este energofaga.
    Mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Partial ai dreptate. Sobita totusi a fost gandita initial pentru persoane care se plimba si la un momentdat fac popas. Apa este fierbinte dupa 5 minute. Dar de fiert nu am reusit sa o fac sa fiarba. Aseara m-am tot framantat "de ce?", am revazut filmuletul care m-a inspirat si cred ca m-am prins unde am gresit.

    1. Recipientul e prea departe de flacara si temperatura nu este suficienta pentru a fierbe apa.

    2. In clipul original, persoana respectiva foloseste un termos de 2 ori mai mare decat al meu. Deci la el incape mai mult combustibil.

    Oricum a fost un exercitiu placut pentru mine. Am sa mai fac niste modificari la sobita ca sa o optimizez si am sa pun filmulet.

    Multumesc Razvan ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Un singur lucru vreau sa-ti zic: Foarte tare!

    RăspundețiȘtergere

Va rog sa va folositi porecla sau numele real pentru postarea comentariilor si NU nume de firme sau anonim. Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.