15 august 2009

Inca o tentativa de a face o cana

In excursia din weekendul trecut de la Morasti am facut rost de o bucata de mesteacan dintr-un copac taiat acum cateva luni. Zilele asta am incercat sa mai fac o cana kuksa. Ca forma si dimensiune sunt foarte incantat de rezultat. Din pacate lipsa de experienta in alegerea lemnului si-a spus cuvantul (oricum nu aveam alte optiuni). Bucata de lemn incepuse sa mucegaiasca in interior (mesteacanul se pare ca putrezeste foarte repede) si de asemnea avea un canal in mijloc pe care nu l-am remarcat. Ma rog... Rezultatul este multumitor.


bushcraft
De la 2009_08_15


bushcraft
De la 2009_08_15


bushcraft
De la 2009_08_15


bushcraft
De la 2009_08_15

Aici se vede pata de mucegai (nu miroase)

bushcraft
De la 2009_08_15

Sculele folosite

bushcraft, mora knifes, cutite mora
De la 2009_08_15

La final am folosit niste smirghel cu granulatie 100 si 120.

Daca stie cineva cum pot sa tratez lemnul ca sa nu putrezeasca, m-as bucura sa aud. Ma intereseaza o metoda care sa nu fie toxica. Ideea este sa folosesc obiectul. Pe afara am vazut ca folosesc ulei de in fiert. Nu cred ca este cel pentru vopsit. Am niste ulei de in pe care l-am folosit la vopsit. Pe langa in contine si alte chimicale. Sunt convins ca nu e bun pentru cani si linguri din lemn care sunt folosite.

Cam atat.
Numai bine!

[edit  28.08.2009]
Am fost la IKEA si am gasit ulei mineral pentru finisat lemnul. Foarte, foarte misto. A costat 19 lei o sticla de 500 ml. Multumesc lui Adrian pentru sfat.

18 comentarii:

  1. cred ca-l poti da si cu ulei de floarea soarelui, si ala se usca. nu stiu ce gust va avea. cred totusi ca nu putrzeste daca nu-l dai cu nimic. vezi lingurile de lemn folosite la bucatarie. n-am vazut inca una putrezita - se impregneaza cu grasimi din mincare - atita ca are gust...

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiu de lingurile de lemn de bucatarie. Folosesc constant. Problema e ca citisem pe undeva ca mesteacanul putrezeste mai repede decat alte lemne. Oricum mersi :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sculele astea de cioplit au o denumire? De unde le-ai luat, pret, link?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt cutite Mora. Vezi la totalmag.ro. Pretul nu cred ca o sa-ti placa. Dar crede-ma ca sunt foarte ieftine fata de altele.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cand ii dai de cap si va fi functionala poate iti dau o comada ca imi place tare mult cum arata :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am citit si eu ceva. Cica incetineste procesul de uscare ca sa nu crape.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am vazut pe net ca canile Kuksa se fierb in apa sarata. Nu stiu daca e adevarat insa... Oricum ti-au iesit super canitele. Pot sa spun ca de cateva zile de cand iti citesc blogul,mi-ai transmis microbul'''.Am inceput sa-mi caut cutitele pe care le-am vazut ca le folosesti. Frumos ceea ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am folosit si eu metoda cu apa sarata pentru a impiedica lemnul sa crape. La mine nu a dat rezultat...:( am fiert o bucta de lemn de cires aprox vreo 6 ore. Poate era bine sa mai insist... insa s-a sistat procesul in "consiliu de familie"

    RăspundețiȘtergere
  10. Incearca cu Ulei de la IKEA

    RăspundețiȘtergere
  11. Era mesaj de test ca nu m-am descurcat mai devreme sa postez. Exista ulei de dat pe tocatoarele din lemn , non toxic. L-am vazut azi la IKEA in coltul unde sunt cutitele si tocatoarele. Se gaseste la capatul primei linii drepte pe care intri cand cobori in magazin din restaurant. 500 ml costa 17,9 RON ( daca imi amintesc bine )

    RăspundețiȘtergere
  12. Super! Mersi de info. Oricum cana am crapat-o incercand o chestie cu whiskey :) Se pare ca de la alcool s-a strans lemnul si a pocnit peste noapte. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Alcoolul absoarbe apa... de aici fenomenul de
    sete cand bem tarie. Poate acelasi fenomen s-a intamplat si la nivelul lemnului, si... l-a "uscat".
    Legat de ulei, cand am avut albine am folosit FGMO (http://en.wikipedia.org/wiki/Food_grade_mineral_oil) este non toxic si la noi se gasea prin farmacii sub denumirea de Ulei de parafina.

    RăspundețiȘtergere
  14. Super! Mersi mult. Citisem ceva de uleiuri minerale si parafina dar nu stiam de unde gasesc la noi. Am sa caut prin farmacii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Se poate zice ca ai talent!nu fi asa modest!
    http://bushcraft-iasi.blogspot.com/
    Cat despre lustruit,se poate si cu ulei!

    RăspundețiȘtergere
  16. alex...citeste asta
    http://www.bushcraft.ridgeonnet.com/Kuksa%20tutorial.htm

    Pungucz Karoly ( Ka)

    RăspundețiȘtergere
  17. Mersi. Il stiu de vreo 2 ani jumatate. Problema mea este ca nu am lemn suficient de mare. Nu tai copaci aiurea ca sa imi fac placerile :).

    RăspundețiȘtergere

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.