12 aprilie 2010

Diverse lucruri.

Luna asta nu cred ca am sa am prea mult timp si bani ca sa ies pe afara. Asa ca am zis sa mai pun aici cateva lucruri pe care le-am achizitionat in ultima perioada. Lucruri care pentru unii pot fi utile. Unele nu tin neaparat de bushcraft sau camping dar sunt greu de gasit la noi si stiu ca se uita pe aici persoane care mananca o paine din artizanat si poate le este util.

Ordinea nu este cronologica.

1. Un hamac simplu din nylon respirabil.

hamac
From 2010_04_12


Acest hamac este mult mai ieftin decat celalalt hamac de la DD Hammocks si mai mare. Este facut dintr-un nylon respirabil si nu are plasa de tantari ca cel de la DD. De asemnea cusaturile nu se ridica la calitatea hamacului de la DD. Cred ca vor trebui intarite dupa o anumita perioada de folosire.

Date tehnice:
Lungime: 2.8m (2.7m DD Travel Hammock)
Latime: 1.35m (1.4m DD) - pare mai lat in realitate decat DD.
Lugime franghie: 6m (10m DD)
Greutate sustinuta: 150kg (testat la 255kg)
Pret: 85 lei cu tot cu transport (~250 lei DD Travel) - platit cu PayPal

hamac
From 2010_04_12
L-am cumparat de pe ebay.

Am modificat sistemul de prindere ca sa nu am probleme pe timp de ploaie (apa se scurge de pe carabina).

hamac
From 2010_04_12
Dezavantajul hamacului respirabil este ca nu mai protejeaza inpotriva vantului. Dar nu face nici condens.

2. Cuie de cort din aluminiu (in Y).
Presupun ca se gasesc si la noi dar nu m-am deranjat sa caut. M-am dus unde stiam ca au mai ales ca era o reducere de 50%.

cuie de cort
From 2010_04_12
Cuiele sunt din aluminiu. Profilul in "Y" le ofera o rezistenta foarte mare. Greutatea unui cui este de 16 grame. Vin in culoare albastru anodizat cu snur rosu pentru vizibilitate mare in zone cu iarba. Recomandate pentru pamant tare.

cuie de cort
From 2010_04_12

cuie de cort
From 2010_04_12

Cumparate de pe net din Anglia.

3. Daltite si cutite pentru gravura Narex.

Ca sa fie clar. Nu am nici o treaba cu arta si nici nu am impresii de artist. Le-am cumparat pentru ca imi place sa ma joc cu lemnul ca sa imi treaca timpul. Daca ce iese e frumos sau urat (de obicei iese urat) asta e alta poveste.

Daltite sculptura
From 2010_04_12


From 2010_04_12

Daltitele si cutitele sunt cumparate de la CatalinSorescu. La el gasiti si dalti profesionale de sculptura si pietre de ascutit foarte bune.
Cutitele sunt foarte fine. O prietena a reusit sa-mi rupa varful la unul din cutite. La altul am reusit eu. Deh... am confundat gravura cu sculptura :). Sunt pentru lucrari fine. Si daltile si cutietele au o calitate excelenta. Este o placere sa te joci cu ele.

Preturi:
Daltite: 35 lei/buc
Cutite: 215 lei/cutia.
Oricum intrebati-l. Preturile pot varia din cauza cursului valutar.

4. Pasta pentru polisat.
Pasta de fapt este o bara solida dar nu stiu cum sa-i zic pe romaneste :). Am comandat mai multe tipuri de la Brisa. V-o arat pe cea mai fina care este poate fi folosita si pe strop (iar nu stiu cum ii zice pe romaneste).

pasta abraziva de polisat
From 2010_04_12

pasta abraziva de polisat
From 2010_04_12
Nu am crezut pana nu am testat. Am tot vazut pe internet in strainatate ca se foloseste acest strop. Initial am crezut ca este un moft. Dar dupa ce mi-am facut si eu unul si am trecut cutitele pe el, mi s-a schimbat parerea radical. Daca doriti taisuri lama de ras atunci faceti-va un strop.

Dupa ce ati ascutit pe o piatra foarte fina (granulatie 6000 sau mai mare) treceti pe urma de vreo 50 de ori pe un strop. O sa vedeti ce minune de tais obtineti. Pe strop se de cu pasta de polisat inainte. Aceasta pasta este abaraziva si musca foarte fin din metal. Dupa ce dati de cateva ori o sa vedeti ca pielea pe strop incepe sa se inegreasca. Acela este metalul care ramane in urma.

De asemnea cand ciopliti, la anumite intervale de timp mai dati pe strop cutitul ca sa ii mai revina taisul.

Pretul nu pot sa-l zic exact pentru ca am luat mai multe lucruri atunci. Oricum este in jurul a 25 lei/bara.

Sper sa va fie de folos.

27 de comentarii:

  1. Interesant hamacul si pretul pare accesibil.
    Nu am dormit niciodata in asa ceva dar cred ca e timpul sa incerc.
    Sunt mai multe lucruri dintre cele prezentate pe care mi-ar pacea sa le achizitionez, dar vreu sa fac investitia treptat...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai eu tot treptat le iau. In hamac stau mult in curte. Exact unde este agatat acum. Te obisnuiesti. Il iei la curte si ai sa vezi cum te cuprinde somnul. Totul e sa pui un izopren la spate daca e rece sau daca bate vantul. E foarte placut. Te obisnuiesti. Sa nu faci prostia sa iei hamac din plasa. Pe langa faptul ca nu ofera nici o protectie la vreme urata, iti intra si in piele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate ne povestesti cum ai facut stropul. Bunicul isi dadea briciul Solingen pe o curea agatata intr-un cui langa chiuveta. Ma tot bate gandul sa imi iau un brici pentru barbieritul de alint....ala de duminica dimineata. Acum cativa ani am incercat un sifter (brici cu rezerve de lama) si am intrat destul de adanc in barbie. E greu de manevrat dar se invata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai am lipit niste piele dintr-un sort de sudura pe o bucata dintr-o scandura pe care o cumparasem de la Bricostore. Nimic special. Pe urma am cioplit un pic manerul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Chestia verde se numește pasta de lustruit și se găsește și pe la noi.

    RăspundețiȘtergere
  6. La noi unde? In magazinele mari nu am vazut.La

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am văzut în târgul de vechituri din Brașov dar uite și aici www.abrazive-scule.ro. sau la Carbochim Cluj.

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca trimit prin posta atunci e super ok. Altfel nu are sens. Eu stau in Bucuresti :)

    RăspundețiȘtergere
  9. @Adi Am verificat site-ul www.abrazive-scule.ro si nu poti cumpara online. Deci este mult mai simplu si economic sa cumpar din afara. Ca sa ma deplasez la Cluj, Oradea sau Brasov depasesc cu mult suma de 25 lei cat am dat eu pe pasta.
    Deci pana invata romanii nostri sa vanda online, dam banii la straini :).

    RăspundețiȘtergere
  10. Alex, ia vezi daca te ajuta cu ceva http://www.astronomy.ro/forum/viewtopic.php?t=2453&highlight=carbochim
    firma se numeste Abrazcom

    RăspundețiȘtergere
  11. Dupa cum vezi m-am descurcat de afara :) Carbochim e prin Cluj. E mai simplu sa comand pe internet.

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu folosesc pasta pe disc de pasla montata la polizor, am 3 tipuri de granulatie diferita, trebuie sa-mi fac un strop sa vad care merge mai bine.
    La noi se gaseste la magazinele mai specializate in produse abrazive si la preturi foarte diferite.
    Pacat ca firme gen carbochim nu vand on-line :(

    RăspundețiȘtergere
  13. Exact asa am luat si eu. Un disc din pasla si 3 tipuri de pasta :). Dar nu am pus pe blog ca nu prea avea legatura :). Pasta verde am vazut ca merge si pe stop asa ca am scos de un articol :).

    Da. Pacat ca firmele de la noi nu au notiune de vanzari online. Ar mai scoate bani de unde nu se astepata. Dar ce sa-i faci.

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut. Urmaresc de ceva vreme site-ul tau. Nota 9.9 :) Am gasit ceva pe net care sper ca te intereseaza www.survivaloutdoorskills.com
    In rest, bafta! si la mai multe postari noi si interesante!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc. Nu prea sunt pasionat de survival. Imi place mai mult partea de trait in natura (atat cat se poate in ziua de azi).

    RăspundețiȘtergere
  16. ma, astea-s ciudatenii, ...
    Survival, bushcraft, pai e normal sa facem din mestesuguri si tehnici de supravietuire moduri de distractie ?
    Cum poate spune cineva ca e pasionat de survival ? Mai vezi imagini cu baieti care ies in natura si isi amenajeaza frumos tabara si mai invart cate ceva si vorbesc despre survival !
    Pai supravietuirea este ceva dincolo de a TRAI. Cand supravietuiesti, se cheama ca ai scapat cu chiu cu vai si ca n-ai murit (vezi DEX). Cum poate zice cineva ca e pasionat de supravietuire ???
    Astea sunt copilarii.
    Termenul de bushcraft, devenit acum atat de comercial si raspandit, este din pacate minimalizat complet. Termenul asta nu-i foarte vechi si provine de la observarea modului de viata a unor oameni care traiesc in triburi si mestesugaresc si gatesc si se descurca cu tot ce le ofera natura.De la ei am imprumutat sinoi diferite elemente care mai de care mai folositoare. Ei sunt oamenii tufisurilor (cum le mai zic taranii de americani).
    Ideea-i simpla, boshimanii, aborigenii, inuitii, si toti ceilalti care au mai ramas, ... nu fac altceva decat sa culeaga, sa vaneze, sa prepare, si sa se descurce cum pot in locurile in care traiesc.
    Ei nu lucreaza 8-10 ore pentru bani ca sa cumpere mancarea, ci "lucreaza " direct pentru mancare (nu culeg de pe rafturile magazinelor, ci de pe jos ori din copaci). Ei culeg, vaneaza , unii chiar cultiva.
    Pentru ei nu-i distractie si nici pasiune. E pur si simplu un mod de a trai. Noi, care avem toate de-a gata (... vorba vine), ne permitem sa de destindem imprumutand cunostiinte de la ei si folosindu-le ca sa ne amintim cat de greu, dar si cat de frumos poate fi sa traiesti asa. Frumos, da, dar tu te poti retrage cand tie foame, cand te doare maseaua, apendicele, ai febra, etc. Ei nu aveau si nici acum nu au alte solutii. Se deplaseaza pe jos, nu au gps, unii nici macar cutit cu lama din metal (sunt si acum triburi care lucreaza cu unelete din piatra, si numa simplu nu e). N-au spitale nici cluburi,nici televiziune prin cablu,internet, avioane,...
    Cat despre tehnicile de supravietuire , ele s-au inventat in domeniul mnilitar, nu foarte demul, ci in vremea marilor razboaie din secolul trecut. Toata treaba era ca soldatul sa cunoasca cat mai multe metode care sa-i creasca sansele de a se intoarce acasa.
    Survival !!!
    Nu domle, cunostintele nu strica, dar no mai lua ca pe o joaca, ca nu are nimic de-a face cu distractia. Crezi ce vrei, o spun doar ca unul care a trait situatii in care simti diferenta intre a supravietui si a trai. Aceste situatii nu sunt de dorit si nici nu te poti distra cu ele.
    Iar ca sa dobandesti cunostinte, trebuie sa te si expui un pic. Se invata si se face progresiv. Oricat de pregatit ai fi insa, in situatia in care frigul si umezeala te strage,cang esti lipsit de energie din cauza ca n-ai mancat de 3 zile si umblii continu, ori esti deshidratat si campul viszual ti s-a redus la 4-5 m inainte iar in lateral vezi ceata, nu cred ca mai savurezi momentul. Atunci esti pe modul de supravietuire, cand mai ai o singura dorinta ; Sa scapi cu viata. Am trait si simtit de cateva ori si no m-am distrat si nici pasionat de asta nu sunt.
    Cu toate astea,e bine sa inveti, sa exersezi, sa te antrenezi, sa dobandesti noi cunostinte. Dar nu va mai luati dupa lucruri comerciale, dand denumiri improprii (sau utilizand deja ce altii au bebitat).
    IMI CER SCUZE, imi dau seama (din nou) ca n-are legatura cu postarea ta, dar am gasit moment sa zic).

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu stiu ce ai inteles tu din ce am zis. Cred ca nu ai remarcat ca majoritatea sunt pasionati de tehnici de supravietuire in situatii nasoale(mai exact le place Bear Grills). Pe mine nu ma intereseaza asa ceva. Daca mor, mor. Nu prea imi pasa de tehnicile alea. Imi place sa fac anumite lucruri cand ies afara. Nu sa mananc rame si sa ma chinui doar de dragul de a exersa tehnici de supravietuire.

    Nu este cazul meu. Eu nu am avut norocul sa am muntele in spatele casei si sa traiesc acolo. Asa ca ma joc la oras. Pentru mine survival inseamna sa ma duc la munca si sa fac bani. Traiesc la oras. Cand ies la padure imi place sa fac lucruri placute. Nu sa ma chinui.

    Asta am vrut sa zic prin "nu sunt pasionat de survival".

    RăspundețiȘtergere
  18. A supravietui (supra-vietui) nu-i sa traiesti asa cum o faci zi de zi. E dincolo de a trai, cand supravietuiesti abia traiesti, deabia te misti, esti poate inghetat, poate ranit, poate ai suferit traume emotionale, dar totusi inca respiri si misti.
    Nu era vorba de tine, :) , ai mai zis tu o data ca-i nasol cu scrisul asta,asa-i,
    Am scris la tine, ca is mai multi care citesc (ca la altii), nu vizez pe nimeni anume. Ci voiam doar sa subliniez ca tehnici de supravietuire nu se invata privind televizorul si ca ceea ce apare acolo este o parte infima din ce inseamna cu adevarat tehnica (cea mai mare parte este regie si lucruri care sa aduca audienta). Militarii invata tehnici de supravietuire, printre altele invata sa elimine adversarul (sa-l ucida repede si eficient) si sa dispara cat mai repede. Esti pasionat de asta ?
    Ma refeream ca foarte multi vorbesc de survival ca si cum ar vorbi de pescuit. Mai auzi si copii care spun ca practica tehnici de supravietuire. E o treaba buna, sa inveti, sa iesi , sa practici activitati dinastea, dar nu poti spune ca practici supravietuirea, este foarte nepotrivit. Este ca si cum ar spune cineva ca se opereaza la genunchi sau la rinichi de placere. Cel mai mare dusman al omului nu este cel natural ci tot el insusi. Om pe om se omoara mai des decat il omoara elementele naturale. Asa ca in tehnicile de supravietuire se pune mare accent atat de tehnicile de atac ("atingerea" punctelor vitale, eliminarea adversarului cu cat mai putin efort in timpul cel mai scurt si cat mai silentios) cat si pe tehnici de deplasare , cat mai eficiente, mascate, rapide, etc. A supravietui inseamna sa furi, sa iei ce nu este al tau, doar ca sa scapi cu viata. Spre exemplu un supravietutor (ramas in urma, catapultat din avion sau fost prizonier) este pus in situatia sa fure ca sa se hraneasca,sa minta ca sa nu fie prins. Si multe alte lucruri neplacute despre care nu o sa mai dezvolt aici, acum. Multi dintre acestia raman marcati toata viata.
    Din nou tin sa subliniez ca nu vizez pe nimeni anume, cu atat mai putin pe tine care ai idee despre ce vorbesc.

    RăspundețiȘtergere
  19. salut alex

    ti-am urmarit si pana acum forumul, desi nu am scris comentarii...
    stiu ca o sa fiu ,,offtopic", dar voiam sa te intreb ce s-a intamplat cu forumul de bushcraft pe care ai activat si tu.
    te intreb pe tine pentru ca stiu ca tu ai avut ideea deschiderii acestui forum
    cred ca ai observat si tu si cititorii tai (multi de pe acel forum) ca de mai bine de o saptamana, prima pagina da un mesaj sec:

    Informaţie
    Nu pare rău, dar acest forum este momentan indisponibil.

    multumim anticipat de ajutor

    RăspundețiȘtergere
  20. Alex, sa stii ca Micul mester are dreptate. E bine ca s-au lamurit aici cei 2 termeni: supravietuire - Bushcraft, intrucat blog-ul tau este citit de mai multa lume. Cred ca aproape toti suntem de aceeasi parere cu Alex, mergand la padure sa ne simtim bine si sa mai mesterim cate ceva. Felicitari pentru blog si pentru preocuparile voastre in general.

    RăspundețiȘtergere
  21. Salut Raul.

    bushcraft.ro stiu ca este de vanzare. De aceea s-a inchis forumul.

    Vezi ca eu nu am forum. Blogul este un fel jurnal. Ca acela de se tinea pe vremuri in carnetele. Numai ca acesta este public. Si pot da voi sau nu oamenilor sa isi dea cu parerea. Asta ca sa nu le incurci :)

    Bafta!
    Alex

    RăspundețiȘtergere
  22. Salut.Citind comentariile din acest articol mi-am dat seama ca inca se fac confuzii in legatura cu termenul de bushcraft si cel de survival. Cele doua 'activitati" au insa multe in comun. Cred ca un simplu search pe wikipedia in legatura cu bushcraftul ar lamuri cat de cat problema.Cat despre acel site de "survival" (survivaloutdoorskills)dac ati fi aruncat un ochi p'acolo, ati fi observat ca este un site comercial mai mult (cel putin cam asa lasa de inteles)in care nea rangeru'xx vinde ceva produse de tip EDC.Scuze Alex de "offtopic" In rest...stima si sa auzim numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  23. Te salut Alex. Vroiam sa te intreb de unde ai luat ceara pentru pantaloni(am vazut filmul tau de pe youtube care este de altfel si singurul de acest gen) si cat ai platit pentru ea.

    RăspundețiȘtergere
  24. E-bay. Vezi ca am link in drepta la magazin (Ebay - Haine vanatoare si ceara.). A costat vreo 50 lei cu tot cu transport parca. Vezi ca nu impermeabilizeaza 100%. Si pe anumite materiale cu tesatura rara nu prea are efect.

    RăspundețiȘtergere
  25. Receptionat...:)
    Am incercat e o pereche de pantaloni mai vechi cu ceara pe care am facut-o rost de la o fabrica de cherestea(folosita la scufundarea capetelor reperelor din fag pentru a nu crapa). Rezultatul e multumitor, acum trebuie doar sa ii testez. Sper sa nu ma aleg cu vreo alergie pe picioare...:))

    RăspundețiȘtergere
  26. Ceara aia a mea e un amestec de ceara de albine cu parafina. Nu vad ce alergie sa faci. Doar daca esti o persoana alergica la ceara de albine sau parafina.

    RăspundețiȘtergere
  27. acu sa revenim la ascutit - nu-i musai de folosit pasta pt finisarea pe piele. eu, cind mi se pare ca-i necesar, dupa ce am scos un tais bun pe piatra, dau pe dosul curelei de la pantaloni, desi am 3 sau 4 (ca nici nu mai stiu exact) "strop-uri" profi. functioneaza perfect fara pasta, eu as zice ca mai bine. am incercat si eu cu pasta rosie (mai fina ca aia verde), cica speciala pt brici, dar nu am fost asa de multumit ca de "pielea goala". trebuie scos un tais cit de bun pe piatra si apoi dat de citeva ori pe piele, dar nu de tare multe ori, ca s-ar putea sa obtii contrariul. in general prefer sa scot maximum pe piatra, dar unele oteluri necesita si trasul pe piele pt a scoate un super-tais.

    RăspundețiȘtergere

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.