29 aprilie 2010

Rulou din piele pentru dăltiţe - exerciţiu de cusut

In postul anterior ziceam de niste daltite. Acum o saptamana cand ma uitam pe blogul lui Catalin Sorescu si am vazut protectiile facute pentru daltite, m-am gandit sa incerc sa fac si eu ceva. Mai ales ca vroiam sa imi probez sculele pentru cusut piele si sa-mi exersez cusatura. Din pacate la noi nu am fost in stare sa gasesc piele groasa (3mm) asa ca am folosit niste piele dintr-un sort de sudura. Piele subtire si care nu poate fi modelata. Asa ca una din scule a fost aproape inutila (grooverul).

Initial nu vroiam sa pun pe blog pentru ca nu mi s-a parut cine stie ce. Dar astazi din plictiseala si din teama ca incep sa ma blazez din nou am zis sa ma mai stimulez un pic si sa postez aici. Asa ca daca nu va place, ignorati.

From 2010_04_29



From 2010_04_29

Cusatura este ingropata (mai mult sau mai putin din cauza ca pielea este subtire si moale si nu am putut sapa calumea cu grooverul). Tecile cutitelor de calitate (dar si alte produse) sunt lucrat cu cusatura ingropata. Pe pielea umezita se traseaza cu grooverul santurile unde vor fi cusaturile. Acest sant ajuta si la mentinerea unei cusaturi drepte. Nu am reusit sa fac niste santuri calumea din cauza calitatii pielii.

From 2010_04_29
Dupa ce s-au trasat santurile se trece cu rotita de marcare a cusaturii (nu stiu cum se numeste scula la noi). Daca pielea este de calitate, rotita face si un design estetic. Ea marcheaza punctele unde va intra acul. Pe pielea de la sortul de sudura, aceasta scula a fost inutila nelasand niste urme vizibile asa ca am impuns cu sula la ochi neobtinand o cusatura simetrica.

Ruloul cu daltitele in el.

From 2010_04_29

From 2010_04_29

Sculele folosite.
De la stanga la dreapta: sula rombica, rotita de marcat cusaturile si grooverul (sapa santuri in piele).

From 2010_04_29
Cartea dupa care am invatat (am cumparat mai multe carti dar am sa le prezint cand o sa fie cazul).
From 2010_04_29
Ata de cusut. Singurul lucru pe care l-am gasit la noi. Multumesc lui Bogdan de la cutite.net pentru pont (in spatele magazinului Cocor).

From 2010_04_29

Cam asta a fost. Idee a fost sa exersez cusaturile drepte. Din pacate fara o piele calumea nu este usor. Momentan singurul loc unde am gasit piele calumea este in strainatate dar costa mult transportul si trebuie cumparata pielea intreaga (ajunge pe la 500-800 lei/piele). Asa ca inca mai sper ca am sa gasesc la noi. Inteleg de ce tecile din piele de calitate costa cat costa.

A, era sa uit. Daca tot am inceput sa va arat ce nu vroiam sa arat, pun si poze cu prima teaca facuta din aceeasi piele de sort de sudura. Teaca e facut cam acum o luna. Este vopsita cu crema de pantofi.

From 2010_04_29

From 2010_04_29
Numai bine!
Alex

16 comentarii:

  1. Ma baiatule nu te lasa asa cu una cu doua. Ca-i treaba multa de facut.Si-i nevoie de oameni.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca te intereseaza piele, iti las numarul de telefon al unui tip(Axinte in cheama 0721260266) care lucreaza la o tabacarie din Jilava. Iti trimite mostre prin curier si daca iti place poti comanda la el. Preturile sunt destul de bune(aproximativ 50 ron metrul patrat in functie de piele).
    Imi plac tare mult sculele pentru piele. De unde le-ai luat?
    Eu folosesc ata cumparata de la furniturile de cizmarie.
    Am mai facut si eu ceva lucrari pe care sper sa le postez in curand daca timpul imi permite.
    Bafta in continuare!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am sa-mi fac curaj sa-l sun. Nu prea imi place sa sunt necunoscuti. Sculele sunt cumparate de la brisa.fi. Sfoara am de la o cizmarie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Probabil ca m-am exprimat gresit. Tipul e agentul de vanzari al respectivei tabacarii. S-a intamplat ca el sa fie cel care m-a contactat dupa ce am cerut printr-un mail acest lucru.
    Au toate tipurile de piele de la cele mai groase pana la cele mai subtiri. Au chiar si cosoaie(piele de vitel folosita la cusut).
    Sunt foarte seriosi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Aha. E bine atunci. Am sa sun sa vad. Dar tare mi-e mie ca nu vand la persoane fizice.

    RăspundețiȘtergere
  6. Vand oricui... Bani sa iasa..:))
    Singurul amanunt ar fi ca nu vand dacat bucatile asa cum sunt ele tabacite(au aproximativ 1,5 metri patrati).
    O sa iti dea toate detaliile de care ai nevoie. E un tip ok.

    RăspundețiȘtergere
  7. Perfect. Asa e peste tot. Inclusiv afara. Se vinde pielea intrega. Saptamana asta lucrez de noapte asa ca ziua sunt cam varza. Am sa sunt saptamana viitoare. Mersi mult!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor!
    Pentru comenzi pe "Brisa" iau legatura cu Bogdan de la cutite.net?

    RăspundețiȘtergere
  9. Iti comanzi singur. Bogdan facea comanzi la un pret mai bun. Se pare ca nu mai face.

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu am probleme mari de sanatate si tot abia astept sa ies in natura sa fac cate ceva, ...dar tu? De fapt asa este romanul, mai bine donai banii cheltuiti de tine pana acum unui centru de copii.

    RăspundețiȘtergere
  11. Poti incerca si aici www.ironage.eu

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu is bune gandurile ce le ai. Acum ai asa ganduri negre cand e asa frumos afara? Si daca nu iti place sa iesi singur, spune si poate o punem de o padure impreuna :)
    Husa de daltite a iesit fain. Important e sa isi faca treaba.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mi s-a cam acrit sa ies singur. De organizat mi-e cam greu. Nu prea ma pricep la organizat chestii in grup.

    @anonimul cu sanatatea: Care e problema ta? Stai in banca ta si vezi-ti de sanatate. Te roade ce fac cu banii mei?

    RăspundețiȘtergere
  14. -imi place ce ai facut. pe dl Axinte l-am contactat si eu, si mi-a trimis mostre de piele prin curier.eu un om foatre serios.
    ps.
    ***de ce nu mai merge pagina bushcraft.ro?

    RăspundețiȘtergere
  15. imi place ce ai facut. dl Axinte eu n om serios, care mi-a trimis si mie mostre prim curier.
    ps. ce s-a intamplat cu forumul bushcraft.ro de nu mai merge?
    valucsx,

    RăspundețiȘtergere
  16. Fain blog. Felicitari ! Si ruloul pentru daltite a iesit bine.

    RăspundețiȘtergere

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.