18 mai 2011

Combaterea limaxilor cu... bere

Articolul ăsta o sa plictisească pe multi. E mai mult pentru cei care mai umbla prin grădină. Dacă vă scârbiți ușor închideți pagina acum :).

Anul aceasta este pentru prima dată când am incercat să cultiv niște legume. Am vrut să îmi cresc singur o parte din hrană :). Din păcate nu am decât un petec foarte mic de pământ lângă casă așa că experimentez și culturi în ghivece. Pun pe blog pentru că intra la categoria "self-reliance" sau "să fim independenți" pe românește care e mână in mână cu bushcraftul :).


O parte din plante le-am pus pe petecul de pământ. Dar s-a dovedit că este infestat cu limaxi și mâncau tot ce puneam. Și când zic infestat mă refer la zeci de limaxi pe cațiva metri pătrați.


Acum pentru mine e informație nouă. Posibil ca mulți dintre voi să știe șmecheria și să râdă în hohote acum de mine :). O prietenă mi-a recomandat să încerc cu bere pentru că citise ea pe nu știu ce site. Inițial m-a pocnit râsul și am început să fac mistouri de genul "să le fac și niște mici la grătar?". Faza e că nu vreau să imi spurc legumele cu chimicale. Vreau să încerc să le cresc natural cu apă și soare așa că asta era o soluție perfectă.

Buuuun. Nu prea mi-a venit sa incerc pentru parea cam zapacita ideea asa ca i-am spus unei prietene de-a fratelui meu (in caz ca nu merge sa rad eu de ea :)) ) care are si ea preocupari agricole . Imediat a cumparat niste bere si a facut capcanele.

Capcanele constau in niste pahare (orice recipient cu un orificiu larg) din plastic ingropate in pamant pana la buza si turnat bere in ele vreo 3/4. Se pare ca limaxii sunt mari amatori de bere.

Zilnic apar limaxi noi in pahare.

Sper ca macar pentru unii dintre voi sa fie informatie noua asa cum a fost pentru mine :)).

Alex

6 comentarii:

  1. Si eu as fi prins in capcana daca as fi limax. Cum sa refuzi o bere...? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca simbolul national la romani ar trebui sa fie limaxul calare pe un mic :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Genial. Mama a declarat limaxul inamicul principal al gradinii, cand ii voi arata eficienta capcanei cu bere o sa primesc sigur un premiu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ia vezi cum impartim premiul ala mai ales daca face o friptura.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru articolul acesta esti invitat la o friptura (de porc, pui etc, exclus melci, lipitori etc :D )cand treci prin Satu Mare bineinteles !!!

    RăspundețiȘtergere

Va rog sa va folositi porecla sau numele real pentru postarea comentariilor si NU nume de firme sau anonim. Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.