18 septembrie 2011

Canoe - strongback

Am zis că am terminat pe luna asta? Mâncam rahat :)).

Am vândut caiacul aşa că au mai venit nişte bani pe care i-am investit urgent. Am mai luat un neon pentru copertină, o bormaşină cu acumulator mai bunicică şi am cumpărat plăcile pentru strongback (nu ştiu cum să-i zic în româneşte. Masă de lucru!?). De asemenea le-am tăiat la magazin. Bine că nenea de acolo era dispus la "negocieri" că altfel mă rupea la portofel. Aşa m-au costat doar 140 lei tăieturile cu tot cu premierea lui nenea :). Au fost 31 de bucati. Am folosit OSB de 15mm în loc de 19-20mm cum recomandă în carte ca să mai tai din costuri. Mai gros e mai bun pentru ca se arcuieşte mai greu.


Deci azi (sâmbătă) m-am relaxat montând masa (să-i zicem masă). Pe ea vor veni prinse formele pe care voi contrui canoea. Sper să ajungă. Canadienii ăştia sunt cam şmecheri. M-au taxat 48 de dolari canadieni pentru transport dar au trimis fără tracking number. Aşa că stau cu morcovul până la sfârşitul lunii.

Montajul a decurs destul de uşor. Nu m-am grăbit. Faptul că am avut o ruletă în inch a uşurat munca extraordinar de mult (în carte toate dimensiunile sunt în inch).


Am tras şi un adeziv la îmbinări ca să fie mai sigură construcţia deşi în carte au lucrat doar cu holşuruburi.

După aceea am lăsat la uscat cele 3 module pentru vreo 2 ore.

Spre seară am terminat montajul.

Toată treaba a ieşit perfect dreapă. La mijloc abaterea este doar de 1mm. Masa are 6 metri lungime.

Acum cred ca am terminat până ajung planurile pentru forme. De fapt zilele următoare am sa mă gandesc la un sistem de îmbinare pentru şipci. Ideea este că trebuie sa le lipesc cap la cap cât mai fin şi să obţin şipci de  vreo 5 metri. O să trebuiască sa le potrivesc şi la culori cât de cât ca să nu iasă canoea prea bălţată.  In carte explica cum să îmbin dar îmi lipseşte scula respectivă (tehnica se numeşte scarf joint).

Over and out :)

Alex


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.