14 februarie 2009

Prima ieșire cu hamacul și tenda.

Mi-am făcut curaj și am ieșit la pădurea Băneasa ca să montez pentru prima oară hamacul și tenda. Am căutat un loc cât mai retras și m-am apucat de treabă. Din păcate tot timpul am stat stresat neștiind dacă voi avea probleme că am campat acolo. Am avut grijă să nu distrug plantele și copăceii din jur.

Tenda am așezat-o într-o poziție cât mai ridicată care să-mi ofere vizibilitate maximă. Dacă plouă lateralele se coboară pentru a oferii protecție maximă.

După ce am terminat cu instalarea am căutat o creangă ruptă de vânt și m-am apucat să-mi fac un toiag. În timp ce curățam lemnul de coajă, la un moment dat am ridicat capul să verific dacă se apropie cineva. Am avut marea surpriza să văd la vreo 30 de metri o căprioară care se pare că mă observase în același moment și a făcut stânga-n-prejur. Am mai fost prin pădure și în alți ani dar nu credeam ca exista căprioare.

După vreo 30 de minute aud în departare niște câini lătrând isteric. În câteva secunde văd gonind înspre mine și apoi ocolindu-mă, o vulpe. Asta mi-a pus capac. Nu mă așteptam să văd în pădure altceva în afară de oameni și câini. Acesta este un exemplu de reintegrare în natură. Când ești liniștit și nu faci gălăgie ai șansa să vezi lucruri care nu credeai că există în acel loc. E ca și cum natura te asimilează la loc. Foarte fain sentimentul.

Când să plec am văzut un grup de 4-5 căprioare care se plimbau prin pădure. Din păcate nu am avut aparatul în mână în nici una din aceste întâlniri. Până l-am luat animalele au dispărut. Oricum am plecat foarte încântat.

Numai bine
Alex

4 comentarii:

  1. :D foarte tare, desi mai ai de lucrat nitel la editarea video :P

    Ce as fi vrut sa vad: close-up-uri cu traznaia: arata-mi cum l-ai legat, arata-mi legaturile supratentei, cum e hamacul de aproape, o textura, o sfoara... stuff.

    Bulina alba: nota de final cu "lasam cum am gasit". Foarte fain. Keep up the good work.

    And lose the hat :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Am sa fac alta data ceva detaliat cu noduri folosite si alte minuni. Ar fi fost buna o camera video pe care nu o am (inca).
    A fost o iesire in fuga.

    Si nu e vina caciulii ca am eu capul mare. Asta este :)

    RăspundețiȘtergere
  3. imi aduc aminte cu nostalgie ca prin 94-95 cautam sa confectionez un hamac care sa aibe toate acele caracteristici
    pe atunci informatiile le gaseam in carti de "comando"...tanar prost fara minte
    nici pomeneala sa se gaseasca pe la noi asa ceva
    in final am reusit si in primavara am stat in el vreo 3 ore la soare undeva langa Mures (pe atunci exploram cu bicicleta totul)
    dupa vreo 3 ore a inceput sa ma doara spatele de la curentul de aer ce trecea pe sub mine si de la faptul ca la soare era cald...da la umbra rece
    apoi ...in vara, mi-a trecut definitiv cheful de stat fara cort...in noptile calde si "jilave" cand tantarii uitau sa se culce si te muscau prin blugi...
    nu e de noi acest sistem, ai nevoie de protectie impotriva tantarilor si impotriva curentului de aer care se formeaza sub tine si care te face dimineata sa te sccoli "rupt in doua"
    pe pamant, cu focul in fata sau cu o plasa de tantari de protectie...CAT MAI MARE

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar tu crezi ca l-am cumparat orbeste si fara sa ma intersez inainte?

    Fi atent aici. Hamacul are fund dublu ca sa poti introduce un izopren sau o saltea auotgonflabila intre straturi. Tine 150 KG. Are plasa de tantari extrem de fina. Se vede si din film. Tantari sunt peste tot. Si ca idee, nu se campeaza cu cortul sau hamacul langa o apa. Va fi mult mai rece acolo.

    Filmul e facut pe fuga fara detalii multe si poate iti da impresia ca am cumparat ca sa ma dau mare. Ma dau si mare pentru ca e prea fain hamacul in combinatie cu tenta. De cand am luat hamacul am dormit in curte in el in luna martie fara probleme. Afara era frig si inorat. Da, daca te pui in hamac in tricou, esti mort. Eu am stat cum se sta in perioada rece, cu izopren, sac de dormit si haine. Am vrut sa-l testez ca sa vad ce limite am si ce trebuie sa iau cu mine cand merg cu hamacul.

    Eu am 10 ani de mers numai cu cortul. Am prins ger si am prins furtuni. NICI O data nu am avut probleme din cauza ca nu am avut ce trebuie la mine. Am fost o data si in Gura Portitei (Delta cu tantari seara) fara creme de protectie ca nu stiam de el. Uite ca sunt bine sanatos. Singura problema acolo pentru mine a fost apa potabila. Trebuia sa o cumpar si nu aveam bani suficienti.

    Spatele te va durea si la cort daca nu ai o insulatie pe jos.

    Am in plan undeva foarte curand sa fac un articol detaliat despre hamac. Cu noduri si tot ce trebuie.

    Am trecut si eu prin faza "comando" si "Dj BOBO" in anii '90 :) Frumosi ani!

    RăspundețiȘtergere

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.