13 ianuarie 2010

Karrimor Sabre 75

Asta este ultima cumparatura de anul trecut. Da este corect. Comanda a fost facuta dupa Craciun. Deci este ultima oara cand "stresez" anumite persoane cu cumparaturile (pentru o perioada). Iarna asta am vrut sa imi iau un televizor LCD. Ati vazut pana la urma ce a iesit :). Asta e. Televizorul poate sa mai astepte un an :)

From 2010_01_13

Dupa ce anul trecut am cumparat Rocketpak-ul de la Snugpak si am iesit de vreo doua ori la munte cu el mi-am dat seama ca sunt prea mare pentru el. Sa nu ma intelegeti gresit. Snugpak-ul este un rucsac super dar fiind de 40 de litri imi venea cam sus pe spate si ma jena. O alta problema era ca atunci cand a venit frigul nu puteam sa car sacul de dormit impreuna cu hamacul, tenda si cateva ustensile pentru gatit. Rocketpak-ul este perfect pentru persoane mai scunde de inaltime (1.60-1.70m). Dar este un rucasc bun. Mai ales ca s-a ieftinit destul de tare. Cu ocazia asta cei putini sadici se pot bucura ca m-am tepuit cu pretul atunci cand l-am luat :).

Ok. Stand pe forumurile englezesti (de unde invat foarte multe) si brausand site-ul lui Ray Mears am vazut rucsacii Karrimor Sabre. De asemenea Korbin (nu stiu daca mai bantuie pe aici) m-a mai pus pe ganduri un pic. Am oscilat intre Bergen-ul de la Snugpak care avea 70l + doua buzunarea a cate 15 litri si Sabre-ul 75 care venea fara buzunare si costa cat un rinichi. Evident ca un om normal ar fi luat Bergen-ul. Eu insa fiind un pic Gica Contra am facut invers. In primul rand pentru ca anul trecut mi-am propus sa imi cumpar cele mai bune echipamente pe care mi le pot permite si in al doilea rand ma rodea curiozitatea rau. Toata lumea lauda Sabre-ul. Asa ca ce face omul face si maimuta. Daca tot am pus cruce televizorului am decis sa fie bal pana la capat asa ca am supt o bere repede ca sa imi iau mintile un pic si l-am comandat. Dupa niste intarzieri cauzate de vremea rea din Anglia (apropo, si pe aia i-a prins zapada nepregatiti) a sosit azi.

From 2010_01_13
Frumos foc manca-l-ar tata. Si destept pe deasupra.

Intradevar este o diferenta mare intre materiale. Sabre-ul este facut dintr-un material gros numit A1000 Denier Nylon si nu este cauciucat pe interior cum stiam pe vremuri la rucsaci ci este tratat cu un strat protector exact ca la Snugpack (cei care au stiu ce zic). Diferenta ca inte sorici si pielea de pe mana intre materialele celor doi rucsaci.

Karrimor este o limuzina de lux bine inchegat, cu cusaturi solide, tot felul de agatatori, suport de topor si alte maruntisuri care imi scapa. Foarte multe curele de tensionare si reglare in toate directiile. Cel mai mult imi place suportul de topor pentru ca ascunde toporul destul de bine fara a da palipitatii unor persoane mai sensibile care ne-ar putea vedea :)

Rocketpak-ul il aseman cu un Logan. Adica este bun. "Tabla" subtire dar se tine bine. Isi face treaba foarte bine. Este un rucsac pentru oamenii care nu isi permit ceva mai scump sau care nu vor ceva mai scump. Cred ca Bergen-ul este perfect pentru cei inalti (de la 1.80m in sus) sau pentru atunci cand trebuie sa carati mai mult. Snugpak-urile vin cu doua pelerine de ploaie pe cand Karrimor nu are asa ceva.

Ambele tipuri de rucsaci sunt perfecte pentru cei care prefera rucsaci modulari. Deci nu vorbesc aici cu cei care fac trasee montane unde greutatea este critica. Alpinistii si drumetii sunt indrumati cu caldura spre www.alpinet.org si www.carpati.org. Acolo este locul lor.

Rucsacii despre care am vorbit sunt mai mult pentru ture scurte in care vrem sa caram scule si echipament. Am precizat aceste lucruri ca sa nu se mai aduca discutia despre ca de bun este pentru un alpinist sau amator de trekking.

Mi-a placut mult pernita de la baza spatelui. Mi se pare foarte utila. Mai ales ca am inceput sa am niste dureri pe acolo (da stiu... sedentarismul... ).
From 2010_01_13

Laterala. Capacul sta stramb pentru ca nu am fost atent cand am "montat scena".

Rucsacul are o capacitate foarte mare. Se observa gatul cat de mare este. De asemnea se vede si unde este suportul pentru topor.
From 2010_01_13
Suportul pentru topor mai de aproape.

Capacul pe interior are un buzunare din plasa care are o clema pentru chei. De asemnea capacul are si buzunarul exterior clasic pe care am uitat sa-l fotografiez dar cu fermoar cu doua cheite.

From 2010_01_13

Detalii de pe exterior. Rucsacul vine cu niste cleme care ofera o fixare foarte buna a chingilor fara ca acestea sa falfaie in jur.

Diverse gaici pentru prins diverse lucruri pe exteriorul rucsacului.

From 2010_01_13
Pe exteriorul rucsacului ascuns pe langa suportul pentru topor exita un buzunar pentru harti destul de incapator.

La Karrimor buzunarele laterale a cate 15 litri se cumpara separat.

Si am uitat sa zic ca am mai comandat doua sapunuri Grandpa's Pine Tar Soap (Sapunul din gudron de pin al lui bunicu :) in traducere). Pe celelalte doua le-am consumat. Celor care nu au citit mai demult cand am zis despre aceste sapun le mai zic o data ca aceste sapunuri sunt foarte sanatoase. Mirosul de afumatura :). In strainatate este folosit de catre vanatori pentru a-si masca mirosul. Totusi sa nu credeti ca o sa mirositi ca o bucata de slanina dupa ce va spalati :) Mie imi place. Cica vindeca diverze bolide piele. Poate fi folosit la spalat pe corp, pe cap si pentru barbierit. Le-am incercat pe toate 3 :). Barbieritul nu e la fel ca cel cu spuma dar nu pot sa zic ca m-a deranjat. Puteti incerca daca aveti curaj :)

Si cam asta a fost.
Anul acesta o sa fie mai moale cu cumparaturile pentru ca mi-am luat cam tot ce aveam nevoie. Am sa ma focalizez pe un set de haine de corp (baselayer) de la Woolpower si vanez un cutit Woodlore pe care il vreau ca sa imi satisfac fixatia. De asemnea ma mananca rau sa am un Tipi/Tepee/Cort indian. Ma mai gandesc si la inca un hamac de la aceeasi firma de  la care il am si pe celalalt dar model mai nou (vedeti ca fac reduceri la group buy). De asemenea vreau sa ma joc un pic cu prelucralea pielii, ma refer la crearea de diverse accesorii din piele. Am gasit un site de unde pot cumpara tot ce am nevoie (am sa va zic cand o sa fie cazul). Din pacate aceasta apucatura o sa ma coste. Pielea este foarte scumpa.

Celor care mi-au facut observatii ca cumpar multe lucruri trebuie sa le spun ca eu nu am avut nimic inainte de a incepe acet blog. Ca sa iesi ai nevoie de haine si echipament. Pentru mine am decis sa iau ce cred eu ca e mai bun. Stiti vorba aia cu "sunt prea sarac ca sa imi iau lucruri ieftine". Lucrurile bune vor tine mai mult in timp. Faptul ca am cumparat de la Ray Mears de pe site este pentru ca sunt un fan inrait (daca nu auzeam de el cred ca si acum zaceam in pat si imi plangeam de mila, iar acest blog nu exista) si in al doilea rand pentru ca tot ce este acolo este garantat. Lucrurile de acolo sunt testate de omul ala si de echipa lui pe teren. De exemplu pantalonii de acum cateva posturi si hanoracul o sa le recunoasteti in cateva documentare. Pe deasupra imi place sa arat alor nostri si alte lucruri care pot fi cumparate usor si care ies din tiparul romanesc.

Sa ne auzim cu bine anul asta.
Alex

36 de comentarii:

1. Salut, Alex! La multi ani,fericiti si folositori!
    Faptul ca nu prea ai pe unde iesi in natura si totusi iesi pe unde poti,fie el si un parc de 23 de copaci,arata dragostea ta pentru natura si bushcraft, pentru ca ele sunt o poarta de scapare din lumea artificiala pe care ne-am creat-o si care ne ofera din ce in ce mai mult stres si nesiguranta.
    In schimb,cunosc oameni carora, "le cade stanca pe casa" cum se zice, dar n-au urcat o data pe munte.
    Felicitari pt.noul rucsac! e "beton" la propriu si la figurat. cred ca e rucsacul ideal pt.bushcraft.
    Sa ne auzim cu bine in noul an!

2. Parerea mea este sa nu te prea intereseze cine ce zice despre ce iti cumperi tu, important este SA ITI PLACA TIE si sa le folosesti cu placere.
    Si eu am o problema cu amicii din zona legat de cumparaturi "ciudate" pe care dau prea multi bani, noroc ca exista forumuri si bloguri unde se intalnesc cei ce au gusturi asemanatoare.
    Cat despre iesit in natura mai bine cu lingurita des decat cu polonicul si sa iti stea in gat.
    Sa auzim de bine si sa te bucuri de rucsac.

3. Sa-l stapanesti/folosesti sanatos ! Ai dreptate cu echipamentul; daca iti iei de calitate de la inceput il ai mult timp si nu mai dai alti bani dupa 2-3 ani. Hai ca la primavara cand se incalzeste vremea iti arat o zona frumoasa si pustie prin Ciucas (dar sa fie mai caldut ca sa iau si copilu cu mine).

4. @emil b - Incerc dar de multe ori nu-mi iese. Multumesc.

@Mircea - ABSOLUT! :)

5. Intr-adevar un rucsac „destept”. Felicitari pentru achizitie.

Pentru cort indian arunca o privire si aici: http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/tenten/familietenten/groepstenten/

6. Multumesc de link. Dar ma interseaza ceva mai mult ceva de genul: http://www.tauntonleisure.com/categories/tentipi-tipi-tents/196/1
    Dar pretul ala este prea departe de mine :).

1. Fratele meu o avut un cort de genul asta luat second hand, si facut dintr-un marterial ca o prelata, folosit la pescuit vreo 3 ani (pe principiul ca il instala in martie-aprilie si il demonta inainte de a cadea zapada). Foarte rezistent cortul si cu o "semiluna rosie pe el.

In vara lui '95 cred... cind a fost o furtuna pe lacul unde pescuim (Virsolt-Salaj), a fost singurul cort care a rezistat si in el erau adapostite vreo 23 de persoane care tineu de cort sa nu-l il ia vintul pe sus. Da a fost singurul cort ramas intreg dupa furtuna. Celalalte "corturi moderne" erau numai fasii!!

7. Sa-l stapanesti sanatos si sa te... "stapanesti", daca intelegi la ce fac referire ;) Gura lumii este sloboda, cine se simte stresat: "click next".
    Mie cel putin, desi nu sunt prea vorbaret, imi plac si urmarsc cu placere review-urile tale (nu cred ca sunt singurul). Sunt folositoare mai ales ca vin de la cineva "care a pus mana".
    Nu pune la suflet o vorba aruncata in vant... poate neintentionat, poate cu rautate sau poate cu invidie.
    Blogul te reprezinta asa cum esti tu, nu are rost nici sa te schimbi, nici sa schimbi stilul blogului. La o adica daca cineva iti zice ca esti inalt nu incerci sa te faci pitic, nu-i asa?

8. pentru teepee vezi aici http://tinyurl.com/y8fpcst :)

9. Mda. Prea mare si e in America. Deci taxe vamale si TVA de ma ia cu dureri. Eu caut in Europa. Am gasit ceva micut si ieftin dar e foarte greu de gasit. Se pare ca nu se mai fabrica. Ma rog. Mersi de info oricum :) Nu e graba ca nu mai am bani acum :D.

10. Asa domnule, =)),
    si ce daca-i stresezi, ..., treaba lor, blogul tau, tu alegi ce pui acolo.
    :))
    No ma, lasa stresul, fi atent, nu uita ca lucru are atata valoare cat ii da omul.
    Deci daca un obisct e conceput sa fie folosit, eu iti doresc sa-l folosesti cat mai des.
    Sa spui la baieti acolo, ca cel mai bun echipament nu poate face mai mult decat poate omul face cu el.
    In rest, lucru bun e sa pui acolo tot ce pui, sa mai vada omul sa deschida ochiul,in felul asta contribui la informare.
    Un echipament de calitate face diferenta in multe cazuri.

11. in europa :p http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001UNC5MM/ref=s9_sima_gw_s0_p200_t3?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=10P97RXC6DYGYW9HDENS&pf_rd_t=101&pf_rd_p=467128533&pf_rd_i=468294

12. Ar fi o varianta. Dar am citit review-urile si cica pozele mint un pic. Adica e strategie de marketing sa para mare cand nu prea este. Dar pana acum e cea mai ieftina solutie. Am sa mai studiez :) Mersi :)

13. cu placere :)
    vezi ca mai e varianta de 5m (Skandika Tipii 300 Tepee Tent) dar cred ca ala e prea mare :D

14. Dap. Am vazut. Lasa-ma sa ma regrupez cu banii :))

15. Alex tati...am si eu o gramada de pretenari care stau cu fundurile in masini si nu ar misca un degetel cand le propun o drumetie la munte sau o iesire la aer curat! iti urmaresc blogu de ceva vreme si mi-am fc o impresie asa in mare despre tine,tocmai d-aia te rog,dc se poate, sa-mi dai mailu tau sau un nr de tel, sa vbim noi ceva asa Bushcraftareste..am yo o idee cam cum am putea face chestia asta sa mearga!;) mailu meu:riciu_der@yahoo.com
    Yo sunt de fel din Targoviste dar imi duc veacu p-aci prin bucale(student)deci...am putea sa ne vedem si la o bere! :)
    Astept mailu tau!

16. Sa le folosesti sanatos Alex, si sa le scoti pe afara cat de des poti. Eu pe moment cam stau si mai lucru la doctorat... astept sa se faca mai frumos. dar in martie o sa recuperez, atunci doua circa 2 saptamani de Creta voi lua Grecia la purecat de la sud la nord... sa ajung si eu in tara prin aprilie.

eu mai astept si alte recenzii de astea... ca asa ceav mai rar pe la noi.

multam ca eshti pe acolo,
    cosmln

p.s. mai adauga si tu posibilitati de a pune la comment

17. Multumesc Cosmin. Te astept sa ma scoti la pozat libelule :). Nu am prea multe optiuni de customizare a blogului din pacate. Ma descurc cu ce ofera Blogger-ul. Mi-am luat un domeniu acum o luna dar nu prea am enerige sa fac un site si nici nu stiu daca merita. Momentan ne descurcam cum putem :)

Sa ne auzim cu bine!
    Alex

18. A pai cum ziceai si tu, ...
    Aici ori is prea taran sa ma exprim , ori nu se intelege din scris . Departe de mine gandul de a ma supar, n-am pentru ce!!!
    Ideea era sa facem, sa mergem, sa practicam , nu doar sa ne "imprietenim virtual".sa atragem mai multi practicanti, decat "vorbitori".Tu, poate iesi, dar sunt si unii care o fac foarte rar, aproape deloc.Activitatile comune leaga oamnii, mai mult decat conversatiile , ...
    La-s ca mai vorbim despre asta.
    Na-i ce face, in scris, nu se poate intelege prea bine ce simte sau crede omul, dar na, mai venim cu lamuriiri ulterioare.

19. Pai poate prin vara se organizeaza ceva pe la tine pe acolo :). Eu nu le am cu organizatul :)

20. la multi ani! cred ca de vreo trei ori trebuie sa-ti zic, pt fiecare aniversare in parte.

si-n zona Sibiului, daca ai treaba sau daca-ti faci, esti bine venit. facem aici un comitet de primire, cu Cip M in frunte, ca el cunoaste zona si poate iesim un pic. acu trebuie si eu sa-mi mai revin, sper cit de repede, sa mai ies si eu la aer.
    am vazut la Serban Razvan si la Micul Mester poze din iesirile lor... ce pot sa mai spun... sufar, da ma bucur pt ei ca pot.

sa stii ca sapun de ala de gudron se gasea si pe la noi pina acu citiva ani, autohton (oare am mai scris de asta?) si-mi place la nebunie cum miroase. am eu niste gusturi dubashe in privinta mirosurilor...
    poate ca se poate face sapun de ala. bunica-mea tot timpul facea sapun de casa. trebuie sa vad ceva retete.

21. Multumesc Matei :). Chiar vorbeam cu Ciprian acum ceva timp ca poate prin vara fac o vizita pe acolo ca sa balanganim in hamace si sa facem o friptura la foc :)

22. So .. impresii dupa ceva timp de la achizitionare?
    Si o intrebare .. De ce nu ai ales Berghaus Vulcan, cu referinte la fel de bune? Sau Lowe Saracen? a fost si Ray Mears unul din motive?
    As vrea un raspuns sincer si la obiect. Sunt curios si nu o sa comentez raspunsul. Sal'tare

23. Am iesit doar de doua ori cu el. Nu am nimic de comentat. E super. Vreau sa-i cumpar si buzunarele laterale.

Am ales rucsacul asta pentru ca de celelalte nu am auzit si pe site la Ray Mears (de unde l-am cumparat) au doar Karrimor :). Sincer :). Am citit pe forumurile englezesti si toata lumea il lauda. Asa ca am mers pe mana lor.

24. Felicitări, ai făcut o alegere excelentă! Și eu am ales tot Karrimor 75 și Small Forest Axe de la Gransfors. Rucsacul este ceva mai greu (gol) decât variantele „sportive” de aceeași capacitate, dar nu cred că voi mai avea nevoie de alt rucsac vreodată. O să îți devină un prieten foarte apropiat în toate ieșirile în natură :)

25. Multumesc. Din pacate nu prea am avut ocazia sa ma inprietenesc cu el :). Decat de vreo 2 ori :).

26. salut sunt paul si am si eu o intrebare....unde gasesc in romania corturi indiene sau tepee.

27. Salut. Nu gasesti la noi. Sunt foarte scumpe.

28. Salut,urmaresc de mult blogul tau,imi place si am invatat multe din el.Felicitari si multam.In legatura cu rucsacii astia,ma gandesc sa-mi comand un predator patrol de 45 cu buzunare laterale.Pot sa-mi dai te rog,un sfat?L-am gasit pe site-ul de la Karrimor(mi-a raspuns un tip Roger).Nu aveau preturile afisate,asa ca i-am contactat si mi-au trimis lista de preturi.Si mai spune-mi te rog,cum e mai bine sa platesti si cum functioneaza pay pal.Scuze ca te abuzez,dar vad ca ai experienta in cumparaturi on line.Merci si scuze inca odata.

29. Nu pot sa iti sau un sfat pentru ca nu am rucsacul ala. Daca iti place, caute review-uri pe youtube si pe urma te decizi daca e ok sau nu.
    Lagat de platit. Cel mai sigur e cu PayPal dar nu toti accepta. Legat de functionalitatea Pay Pal nu pot sa-ti explic ca nu sunt in stare si nu am rabdare. Daca ai un card si stii engleza te descurci singur. Eu asa am facut.

Poate te ajuta link-ul asta: http://yety-bushcraft.blogspot.com/2010/10/cumparaturi-ebay.html#axzz1BJzRZvES

30. Salut, am comandat si eu cateva lucruri de pe raymears.com pe data de 20 (printre care si un sabre 75) si tot astept sa vina (asta e a 9-a zi de asteptare)...

Eram curios, tu a trebuit sa platesti taxe vamale pentru colet si ce curier ti l-a livrat? Sau ai primit notificare de la posta si a trebuit sa mergi la oficiul postal.

Multumesc anticipat pentru raspuns ;)

31. Da-le mail ca sa iti dea tracking numberul si vezi unde e pachetul. Mai mult ca sigur e la noi si o lalaie ai nostri.

Iti vine notificare de la posta pentru ca aia nu trimit fara tracking number.

Nu platesti nici o taxa pentru ce vine din Europa. Si sacul meu a venit greu pt ca a venit cu alt tip de posta din cauza greutatii. Dar era si iarna atunci.

Scrie-le pe mail si iti raspund.

32. Tracking number am, dar pe site arata ultimul update ca fiind Ungaria, forwarded for export de pe 20 (am gresit eu mai sus, pachetul a fost trimis din uk cu Parcelforce pe 16, a ajuns si a si fost trimis din Ungaria pe 20). Deci a traversat Europa in 4 zile, iar la noi deja au trecut 7 si tot n-a ajuns. Zici ca traim pe Amazon...

33. Asa a venit si la mine. Se pare ca Parcelforce vine cu trenul si sta mult prin gari. Cat ai tracking number stai linistit ca o sa ajunga. Nici eu nu inteleg ce de fac atat de mult. Cred ca asteapta sa se stranga mai multe pachete pentru Romania ca sa le puna pe un tren...

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.