28 martie 2010

Încă o ieşire scurtă

Am fost si sambata la padure. De data asta doar cateva ore pentru ca am avut un musafir care trebuia sa ajunga acasa la o anumita ora :).
Cu ocazia asta mi-am adus aminte de sfatul lui Vasile Moisa si am incercat pentru prima data sa extrag niste seva de carpen (multumesc de sfat :) ) despre care nu stiam. Din pacate nu am mesteacan si artar la indemana.

From 2010_03_27


Nu am facut poze (pozele apartin musafirului). Am "transmis live" pe Twitter facand poze la anumite intervale si urcandu-le pe net cu telefonul. Daca v-a scapat, puteti vedea mesajele aici. Au cate un link in fata catre poza.

In rest, cafea, ceai si stat de vorba.

From 2010_03_27

From 2010_03_27

From 2010_03_27
Cand strangem jucariile veneau si wolf46 cu amicul. De data asta ne-am salutat :).

Cam atat :)
Alex.

15 comentarii:

  1. Dragut, dar nu ne-ai spus ce gust avea seva de carpen. :D

    De data asta am obtinut fum la fire bow. Ne apropiem incet, incet.

    RăspundețiȘtergere
  2. Corect. Are gust de apa. Dar dupa ce inghiti ramane un usor gust lemnos pe care nu pot sa-l descriu. Nu prea mi-a placut acel gust. Dar tipei cu care am fost i-a placut. Deci e chestie de gusturi.
    La mesteacan inteleg ca este un gust bun.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca ati obtinut fum mai aveti foarte putin. De aici incepe smecheria. Daca ne mai vedem acolo poate facem impreuna :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut
    Foarte buna ideia cu pozele pe twitter pentru noi cei care urmarim blogul exista si o aplicatie , poate sti de ea o gasesti pe http://qik.com , transmiti ce filmezi cu telefonul pe internet , iar cei care urmaresc iti pot trimite mesaje direct pe telefon cat timp transmiti live , poti pune un player chiar pe blog aici ...
    Numai bine si cat mai multe postari

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc de info. Am sa ma uit sa vad care e treaba. Oricum nu intentionez sa fac publica chiar toata viata mea :)). Doar fragmente :). Filmatul nu cred ca o sa-l fac in primul rand din cauza ca in abonament am un numar limitat de MB de date. Si pe urma la padure nu merge 3G-ul.

    RăspundețiȘtergere
  6. din cate imi amintesc dintr-o veche postare a ta, ai fost si in zona argesului. ma intrebam daca te-ar interesa sa repeti experienta intr-un loc de care sunt sigur ca ti-ar placea. sa zicem ca e o invitatie..:)
    btw: multumesc pentru interesul pe care il arati fata de proaspatul si modestul meu blog!

    RăspundețiȘtergere
  7. Normal ca mi-ar placea :). Bani sa fie si timp :).
    Spor cu blogul. Nici al meu nu e mare branza. Doar ca s-au adunat mai multe articole in timp. Dar imi plac mai mult blogurile unde vad ce au facut oamenii pe afara. La mine mai mult vezi ce am facut prin casa :). Deci lasa modestia :).

    RăspundețiȘtergere
  8. Faptul ca te urmaresc de ceva vreme, ma face sa te simt ca pe o cunostinta veche...:)
    Din partea mea exista maxima disponibilitate. Totul e sa ajungi la Pitesti. De aici ma ocup eu de tot.

    Inca o data iti multumesc pentru faptul ca i-ai gasit si blogului meu un mic loc la tine. M-am bucurat teribil ca mai am un cititor in afara de sotia mea...:))

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca mai faci cate o "ieseala" interesanta si mai pui pe blog, o sa te citeasca mai multi ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Cand eram mai junior am fost cu tata si am colectat seva de mesteacan.
    Stiu ca se colectaza primavara deci ar fi cazul sa incerc.
    Faine pozele! Parca ma "invita" la iesit afara.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  11. A trecut perioada. In primele doua saptamani din martie trebuie sa incerci. Dupa aceaa ce curge cica ar fi amar la gust.

    RăspundețiȘtergere
  12. Teoretic, dar practic e si in functie de altitudine. Spre exemplu ai sa vezi ca jos unii pomi au frunzulite, in timp ce altii, la cateva sute de metrii mai sus(dif. de niv) abia ce li se desfac mugurii.Deci recoltarea sevei va fi decalata.
    Perioada de recoltare la seva de mestecan e de 10-15 zile, pe cand la artar de 2o-27 de zile, ...
    Mesteacanul trage seva cu presiune mai mare (mai mute atmosfere)asa ca are nevoie de mai putin timp, ca artarul.
    Avantajul la mesteacan este ca obtii seva mai rapid (curge mai bine), dezavantajul e ca o ai pe o durata mai scurta de timp, decat la artar.

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu sunt in perioada de recoltare a sevei de mesteacan. Eu recoltez la cota de 800 m in Apuseni. In 4 zile 60 de litri,e bine :-)!
    As dori sa si vand, dar nu multi cunosc efectele benefice si nu exista un pret pe piata. Padure

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu sunt in perioada de colectare a sevei de mesteacan la o altitudine de 800 m in Apuseni.
    In 4 zile 60 de litri, padurea se intinde in fata mea :), frumos! Ma gandesc sa si vand, dar nu multa lume stie de efectele benefice si nu exista un pret pe piata. Se bea intre 0,5 - 1 litru pe zi timp de o luna pentru o cura.Va intreb pe voi, cat ar fi un litru de seva sau daca exista persoane interesate ?
    Va spun din experienta chiar merita bauta mai mult decat orice suc, ceai si altele.
    In lucru important ca dupa ce incheiati recoltarea sa acoperiti crestatura cu ceara sau banda izolatoare ca pomul sa nu fie atacat de daunatori. Sa nu uitati asta ! Pe curand.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce vinzi seva sau siropul ?
    Siropul il poti vinde, ca tine, dar seva nu o poti pastra mai mult de cateva zile, ca se acreste si se tulbura.
    Deci ce vinzi ?

    RăspundețiȘtergere

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.