5 martie 2010

Totul despre hamace si tende (in engleza)

Am facut ochi pe la ora 15.30 (lucrez de noapte, remember? :) ). Am bagat o cafea si m-am pus pe "citit" youtube-ul. Dintr-una un alta am dat de un nene super haios (cred ca lucreaza la circ) care e pasionat de hamace si outdoor si a facut o serie de filmulete pentru incepatori. Pe Youtube il gasiti cu numele de Shugmery. Imi aduce aminte de un unchi pe care il am si cu care seamna izbitor.

Ca sa va scutesc de cautat am sa pun aici seria de filmulete despre hamace. Daca nu intelegeti engleza uitati-va atent la imagini. E usor de inteles. Aflati tot felul de chitibusuri.

Vizionare placuta! :)


Prima parte.


Partea a 2-a



Partea a 3-a


Partea a 4-a


Partea a 5-a


Partea a 6-a


Partea a 7-a


Partea a 8-a


Partea a 9-a


Partea a 10-a


Ultima parte. Resturi care nu au incaput in celelalte clipuri.

13 comentarii:

  1. Nu stiu cum l-ai gasit, dar bine ai facut ca ai scris postul asta :) Acum mi-am facut curaj sa merg si eu pe vreme de iarna :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu inca nu am curaj. Imi lipsesc cateva chestii esentiale.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nice!
    Anyway, cel putin mie la 8 grade + vant + putin condens nu mi-a fost chiar cald. Este adevarat ca aveaun un sac de dormit, asa... doar cu numele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie musai si izopren sau saltea autogonflabila. Iar daca e mai frig trebuie sacul acela de sub hamac (underblanket). La 8 grade nu prea am probleme. Am stat in curte anul trecut in martie.

    RăspundețiȘtergere
  5. obositor mai e unchito asta...incerci sa inveti ceva si el canta...
    COSMIN

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce vrei nene? Are suflet de vioara :)

    RăspundețiȘtergere
  7. faci o treaba extraordinara cu blog-ul asta, am inceput sa il citesc zilnic pt ca am atatea de invatat avand in vedere ca sunt nou in iesiri de genul asta, dar as vrea sa fac o recomandare daca mi-e permisa si nume daca se poate sa faci o sectiune si despre primul ajutor in caz de accidentare, plaga sau fractura, se poate intampla ma gandeam eu ca daca incep sa ies altfel decat in fata vilelor de 3 stele, folosesc cutite ascutite, ma joc cu toporul, fac focul si poate beau 2 beri....
    COSMIN

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc. La mine primul ajutor se rezuma la o punga cu plasturi si niste hartie igienica. Acasa am si niste rivanol asa ca nu prea pot sa deschid subiectul. Pentru mine sunt suficiente astea. M-am reparat cu ele de cand eram mic :).

    Iar ca pastile nu cunosc decat patru pastile: aspirina, paracetamol, antinevralgic si algocalmin.

    Eu am trait cu astea. Nu vreau sa bag prea mult buline in mine.

    Deci nu sunt in masura sa vorbesc despre primul ajutor. Mi-as lua suturi grav de la lume :).

    RăspundețiȘtergere
  9. salut din nou, ma gandeam sa te intreb, nu e de vanzare rucsacul ala vechi?
    COSMIN

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu. Il tin pentru iesiri de o zi. Initial asa vroiam dar m-am razgandit pentru ca rucsacul de 35 de litri nu prea ma satisface cand vreau sa iau mai multe cu mine.

    RăspundețiȘtergere
  11. :))
    hai ma ca-i tare baiatul asta cu hamacele
    Acu, fiecare care iese cu hamacul are cate-o smecherie a lui, cate-un mod de a face lucrurile, de a monta hamacul si tenda, care mai de care mai ingenios, mai simplu, mai rapid, ...asta nu inseamna ca nu avem multe de invatat unii de la alti.Unu e pescar, foloseste nodurile pescaresti, altu alpinist, altu speolog, altu marinar, etc.Cel mai simplu insa lucreaza bastinasii astia, in jungla, e drept ca nici nu stiu multe noduri si ca hamacele lor sunt din coaja de copac iar sforile din ratan.Asa ca cu sti mai multe moduri de a face un lucru, cu atat mai multe sanse ai sa te adaptezi diverselor situatii (tipuri de paduri, clime diferite, anotimpuri, modele deechipament, etc).
    Is vreo 6 ani de cand ies cu hamacul si-i o treaba excelenta,cu mici exceptii, iarna poate sa zica cine ce-o vrea, hamacul nu-i "scula" de iarna. El si provine din tarile calde si acolo se preteaza cel mai bine.
    Cu sac de dormit si izopren si tot nu-i in regula.Acu, nu zic ca daca iti iei un sac gros,nu tragi frig, dar este prea incomod sa lucruu in paduri iarna cu hamacul, iti mai cade cate-o greanga inghetata, plina cu zapada si daca nu te omoara ca-i mica, macar iti rupe tenda. Tenda nu-i facuta sa se incarce cu zapada, ci este conceputa sa reziste ploilor (apa se scurge, nu sta si nu apasa cu greutate ca zapada). Am dormit si iarna si tot anul, de aia zic.
    Insa in celelalte trei sezoane, este excelent. Oriunde, in orice padure unde ai arbori mai grosi decat bratul, poti sa-ti gasesti culcus.
    Binenteles tinand cont de cateva lucruri vitale (alt capitol - alegerea corecta a locului de campare).

    RăspundețiȘtergere
  12. Iarna nu m-am dat nici eu cu hamacul. Doar ca tine, in restul anotimpurilor. Ma rog, eu am hamacul de un an si nu ies cum iesi tu :). Dar e al dracului de fain.

    Totusi mi se pare interesant sa incerc si iarna sa ma atarn un pic undeva sa vad cum e. Din pacate nu am tot ce imi trebuie ca sa rezist la frig.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am iesit si iarna de multe ori si-n toate sezoanele, de aia am zis, ca nu-i echipament de iarna (hamacul), e mai bun ca nimc, normal, dar adevarata placere o ai in celelalte 3 anotimpuri.
    Iarna, e mult mai bine sa dormi sub o tenda asezata "intr-o apa" (ma refer la tipul de adapost, nu la balti sau rauri), cu focul in fata ta, cu rezerva de lemne langa si sculele pentru gatit pe partea cealalta. Te misti eficient, iesi rapid, pe cand din hamac, ... intrii greu, iesi greu, zapada cade pe tenda si o cocoseaza, apoi daca ninge abundent, nu sti cum iti cade si vre-una de sus, de-ti rupe toate cele.In paduri, paici, mai sunt si animale salbatice, de tot soiul,si focul face treaba buna si-n cazul asta.
    Exceptia (ca tot timpul sunt exceptii) - pentru anotimpul de iarna - este la cataratori, hamacul pe care-l fixezi in peretii de stanca.Ala-i bun oricand, ca acolo n-ai multe optiuni.
    In rest, iarna se doarme bine pe jos, daca ai un izopren bun, un sac gros si o tenda, iar daca sacul e mai subtire, merge fain focul.
    Pentru cine nu vrea sa doarma cu nasul in aer liber, cortul este varianta optima.

    RăspundețiȘtergere

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.