12 august 2011

Niște cârlige de pescuit primitive

Azi am fost la plimbare cu Luca și cum mergeam noi ca băietii pe lângă căminele de la Agronomie mi-am adus aminte că aici sunt niște salcâmi așa că ne-am oprit un pic să culegem niște spini pentru că de multă vreme vroiam să încerc și eu să fac niște cârlige de pescuit primitive.
Cu ocazia asta m-am îțtepat sănătos în câțiva spini. Așa am putut să remarc că sunt destul de solizi și că ar ține un pește fără probleme.
Ajuns acasă m-am pus la masă. Am luat de prin curte un băț. Am încercat două modele.

Primul model este mai complex pentru că implică lipire cu rașină și înfășurare cu sfoară. Rășina o am din 2009 cand am fost pe Valea Cerbului cu niște prienteni sș am cules rășină de pe molizii de acolo. Atunci am încercat și un "fotoliu outdoor".
Al doilea model este mult mai simplu și mai efectiv decât primul.
Când este momit vârful va sta paralel cu sfoara. După înghitire când se va trage de sfoară vârful se va crăcăna agățându-se în gura peștelui.
Mai exista un model de cârlig și mai simplu dar mi-am adus aminte de el tocmai când scriam articolul. Poate am sa editez ulterior și am să adaug poze.
Un clip gasit pe Youtube.

Anul acesta vreau să încerc să văd dacă functionează carligele astea (am citit prin legislatie și nu am văzut să se specifice că este interzis să pescuiești cu cârlige din lemn). Exclus bălțile private unde peștii au fost tâmpiți cu tot felu de nade.

Vreau să ies și eu la pescuit de anul asta. Mi-am dorit din totdeauna să merg la pescuit dar firea mea singuratică și anturajul m-au ținut departe de acest sport :). Mi-am făcut și permis pentru că nu sunt de acord cu braconajul și mi-am luat și o lanseta :). Dar aștept să se mai răcorească pentru că nu suport căldura.

P.S.
Când zic că vreau să mă apuc de pescuit mă refer la pescuitul normal nu cu bețe în loc de cârlige :))). A trebuit să specific pentru că se poate interpreta :).

Un comentariu:

  1. Pe Ray Mears l-am vazut reusind sa prinda ceva cu un carlig de lemn...
    Hai sa vedem daca elevul isi intrece profesorul ;)

    RăspundețiȘtergere

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.